Week 20: Eerste week Zululand Rhino Reserve - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu Week 20: Eerste week Zululand Rhino Reserve - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu

Week 20: Eerste week Zululand Rhino Reserve

Door: Claudia Nendels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 December 2014 | Zuid-Afrika, Mkuze

Maandag 15-12-2014

Het is alweer maandag en nog erger, het is 15 december. Dit betekent dat ik volgende week richting Nederland vlieg. Zo’n raar gevoel. Natuurlijk wil ik graag iedereen in Nederland weer zien en naar mijn kleine huisje. Maar ik wil ook hier blijven, het is hier zo mooi en gezellig met de groep. Dit heb ik altijd: ik raak gehecht aan een plek. Ik heb staan huilen toen ik Port Alfred moest verlaten. Na een dag ben ik daar ook weer over heen. Als een klein meisje moest ik altijd huilen als we van Ameland naar huis moesten. Op vakantie raak ik verdrietig als ik naar huis moet, niet huilen maar niet leuk. Het gebeurd altijd wanneer ik een week op een plek ben geweest.

Nu ben ik in Zululand Rhino Reserve. Ik zal niet hoeven te huilen als ik hier volgende week weg ga, maar ik zal me wel verdrietig voelen.
Ja. Dus ik ben nu al een week op het vrijwilligerswerk. De eerste paar dagen moest ik wennen. Vooral aan de douche, want deze is nog minder chill dan die in Port Alfred. Maar alles went, dus ook een douche met insecten en koud water. We zijn een groep van 5 vrijwilligers. Een Duits meisje van 18, een meisje uit Johannesburg van 22, een Finse vrouw en een canadese man van beide in de dertig: Paula, Megan, Tanja, MItch. Ik lig op een kamer met Megan, wat enorm gezellig is! Tanja en Mitch zijn ons geheimzinnige koppel. Ze laten het niet duidelijk zien, maar het is te merken en elke avond te horen… De eerste paar dagen moesten we natuurlijk aan mekaar wennen, maar nu is het heel gezellig. We doen elke dag twee game drives samen met onze begeleidster Michelle. De eerste start om 05.30 en eindigd rond 10.00, de tweede is om 15.00 tot ongeveer 19.00. Vaak hebben we welke sessie dat we opzoek gaan naar een dier. Dat dier is dan ergens gezien en wij moeten dan gegevens van dat dier opschrijven en kijken hoe het met dat dier gaat. Ondertussen moeten we zoeken naar priority animals: witte en zwarte neushoorn, cheetha, buffel, leeuwen, olifant, wilde honden, schildpad. De dieren die we niet vaak zien. De dieren die we elke sessie zijn zebra’s, impala’s, nyala’s, zwijnen, giraffes, kudu’s, the bleu wildebeast (geen idee wat de Nederlandse benaming is..) en waterbok.

Gisteren hebben we wilde honden opgespoord en gevonden. De dagen ervoor zijn we opzoek gegaan naar cheetha’s. Na vier dagen zoeken hebben we nog geen cheetha gevonden. Dat terwijl de toeristen die op safari zijn wel telkens cheetha’s vinden. Maar goed, heb al wel veel gezien, zelfs mijn eerste olifant in het wild. Hij stond praktisch voor ons huis. Ons huis staat midden in het reserve met daarom heen een hek. Een paar dagen geleden stonden er giraffe vlak bij het hek. Zo gaaf! In de tuin zitten en dan giraffe zien!

Ja het is hier super! Prachtig landschap, al die dieren en gezellige mensen. Eergisteren hadden we in de verte onweer. Wat een prachtige lichtshow! Zoiets kun je gewoon niet zien in Nederland.

Vandaag is het shopping day. Dalijk gaan we naar een stadje hier vlakbij om de boodschappen voor aankomende week te doen. Daarna gaan we lunchen bij een lodge en hebben we even Wi-Fi. Ik heb hier geen internet maar kan af en toe een hotspot van iemand gebruiken.

Nog een weekje en dan verlaat ik dit prachtige land. Ga er nog een week uitgebreid van genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

International Hospitality Management student at Stenden University Leeuwarden. At this moment I'm studying at Stenden University Port Alfred for my minor.

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5533

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: