Week 6 (16) en week 7 (17) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu Week 6 (16) en week 7 (17) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu

Week 6 (16) en week 7 (17)

Door: Claudia Nendels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

22 November 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zaterdag 22 -11-2014

Het einde komt nu echt in zicht, zo’n apart idee. Voel je je helemaal thuis, ga je over zeven dagen weg. Het heft een dubbel gevoel. Port Alfred heb ik ondertussen wel gezien. Vooral de campus, dat is nu wel lang genoeg. Maar toch, je weet de weg enzo nu zo goed, voelt zo normaal, als een thuis. Dubbel, dubbel. Al kijk ik erg uit naar de week in Kaapstad met de klas, mijn treinreis en het vrijwilligers werk! En stiekem zijn er ook genoeg mensen in Nederland die ik heel graag weer wil knuffelen en zien. Ik heb nog een prachtige maand in het voor uitzicht voordat ik terug kom. Maar toch knaagt het gevoel van reizen. Ik had nog zo graag meer van het land willen zien. Zuid-Afrika heft zoveel te bieden.

Een paar weekenden geleden een auto gehuurd. Het plan was om zaterdags naar Hogsback te gaan en zondags naar Port Elizabeth om souvenirs op te markt te kopen. We kwamen er alleen achter dat de hike in Hogsback zo lang was, dat we dat niet in een dag konden doen. Dus waren we naar een andere dag opvulling op zoek. Marielle kreeg een telefoontje met slecht nieuws, ze ging terug naar Nederland voor een week, haar opa was overleden. Dus die zaterdag hebben Patricia en ik haar naar het vliegveld in Port Elizabeth gebracht. Bijzonde dat zulke dingen mogelijk zijn, ookal ziet je aan de andere kant van de wereld. Die zondag zijn we weer naar Port Elizabeth gereden, dit keer voor de markt. Samen met Saskia en Patricia een hele chille dag gehad en veel leuke dingen gekocht voor thuis onder de kerstboom.

Patricia en ik baalden van Hogsback. Vorig weekend hebben we op school zitten werken aan verslagen. Samen met Kimberly en Marga werd toen het plan bedacht om doordeweeks een keer naar Hogsback te rijden, gewoon voor twee daagjes. Zo gezegd, zo gedaan. Afgelopen donderdag en vrijdag zijn we naar Hogsback geweest. Patricia, Marga, Kimberly, Marielle en ik. Uiteindelijk vertrokken we rond half 11. De rit zou drie uur duren, dus zouden we rond half 2 daar zijn en konden we daarna gelijk de hike doen. Marga reed en Kimberly zou meekijken. Op een gegeven moment sloegen we rechts af en kwamen we op een zandweg terecht. Voor mij gevoel eden we de verkeerde kant uit, maar volgens hun kaart was het goed. Een uur later stonden we voor een hek in de middel of nowhere. Ik besloot om mijn eigen kaart uit mijn tas te halen. Daar waar we rechts waren gegaan, moesten we een stukje verder links. Een tijdje later waren we eindelijk in Hogsback, weleens waar te laat om nog de hike te doen. Bij het hostel stond er buiten een badkuip met een geweldig uitzicht. Van andere hadden we gezien dat je daar prachtige foto’s kon maken. Dusja, we hebben een heuse fotoshoot bij de badkuip gehouden. Ik heb mooie foto’s gemaakt. Toen was het tijd dat er foto’s van mij zouden komen. Op zulke momenten baal ik altijd en wou ik dat ik foto’s van mezelf kon maken. Na een tijdje werden er foto’s gemaakt waar ik zelf ook tevreden mee was. Na de fotoshoot zijn we gaan eten en hebben we nog een drankje gedaan. We zijn op tijd naar bed gegaan want de volgende dag wilde we op tijd beginnen met de hike. De hike was top! Soms wel zwaar door de steile hellingen en door de warmte. We hadden een prachtige dag en ik was blij dat we voornamelijk door het bos liepen. We zijn twee prachtige watervallen tegen gekomen, vooral de eerste was mooi. Om 2uur waren we terug van de hike, vijf uur later. Eenmaal bijgekomen reden we terug naar Port Alfred, waar om 7 uur het event Mrs. Lekker op zijn Afrikaans begon het om half 8. Het was geweldig om meegemaakt te hebben. Iedereen was helemaal netjes en mooi aangekleed. En de 6 genomineerde jongens en 6 genomineerde meiden gaven een leuke show. Het was vooral leuk om te zien hoe leuk de Zuid-Afrikaanse studenten dit event vonden. Hierna zijn we gaan stappen.

De volgende dag stond ik weer vroeg op, om samen met Patricia aan school te werken. Zij heeft aan haar onderzoek gewerkt en ik aan het module assignment. De laatste loodjes voor school zijn nu begonnen. Aankomende woensdag hebben we de presentatie van ons module assignment. We moeten een wijngaard opzetten. Hiervoor moeten we een operation plan, marketing plan and financial plan schrijven. Veel werk maar gaat goed komen. En dan is het zaterdag tijd om naar Kaapstad te gaan. Waar we op 2 december onze final tasting hebben. De tijd gaat snel…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

International Hospitality Management student at Stenden University Leeuwarden. At this moment I'm studying at Stenden University Port Alfred for my minor.

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5531

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: