Week 2 & 3 van school - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu Week 2 & 3 van school - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu

Week 2 & 3 van school

Door: Claudia Nendels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vrijdag 15-08-2014.

Het is vandaag de laatste dag van de derde schoolweek. Vandaag ben ik vrij en vanmiddag vertrekken we voor een weekendje weg naar St. Francis Bay. Dit keer met z'n drietjes: Mariska, Pascalle en ik. Fos moet dit weekend praktijk lopen en Michiel gaat met andere uit het huis naar een National Park hier in de buurt.

Er zijn nu alweer twee weken school voorbij na mijn laatste blog. In deze twee weken, heb ik al een tentamen gemaakt, heel veel lessen gevolgd over wijn en ook al veel geproefd. Daarnaast is mijn haar ook een ervaring rijker.

In de tweede week van school, op een dinsdag (5-8), hebben Mariska en ik onze haren laten vlechten. Allemaal kleine vlechtjes, zoals je hier veel ziet. Wij wilden dat ook weleens proberen, dus hebben we vijf uur op een stoel in een kapsalon doorgebracht. Vergeleken met het haar van de mensen hier, hebben wij (vooral ik) dun en glad haar. Het was dus een hele uitdaging om die vlechtjes te laten zitten. De vlechtjes gleden telkens los. Ze kennen hier geen paarden elastiekjes dus werden ze vast gebonden met zwart draad. Toen ze eindelijk klaar waren, voelde ik me niet prettig met het resultaat. Ik voelde me een beetje kaal. Pascalle (die gewoon mee was voor de lol) zei dat het een kwestie van wennen was. Oke. Kwestie van wennen.

Na vijf uur op een stoel te hebben gezeten, hadden we behoorlijk honger. Echter hadden we de lunch op school gemist dus gingen we lunchen bij de KFC. Na onze lunch, gingen we naar school en langs Bella. Bella is ons aanspreekpunt hier op school en heeft geen blad voor haar mond. We gingen naar Bella omdat Pascalle vragen had over haar teen. Die had ze afgelopen zaterdag behoorlijk hard gestoten aan een steen op het strand. Gebroken teen waarschijnlijk, weinig aan te doen dan rusten (moet je Pascalle kennen, niet het goede advies voor Pas). Maar zoals gezegd, Bella is eerlijk. Het eerste wat ze zei toen we binnen kwamen was:"Oh God! What have you done to your hair! Believe me, it is just a moment, you'll get over it" (vertaling: Oh god! Wat hebben jullie met jullie haar gedaan! Geloof me, het is een tijdelijke periode, jullie komen er overheen). Oke. Dus. Niks wennen. Mijn gevoel had gelijk. Toch liet ik mijn vlechtjes nog even zitten. Thuis waren de meningen verdeeld. De een vond het leuk, de ander hield zijn mond. Volgens Michiel leek mijn hoofd op de huid van een giraffe, wat inderdaad klopte. De rest van de dag ben ik druk geweest met school. Toen ik 's-avonds in de spiegel keek, wist ik het zeker. De volgende dag zouden ze eruit gaan. Zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag waren ze er uit, na twee uur.

Het was misschien inderdaad zonde van mijn tijd en geld, maar ik heb geen spijt. Ik ben een ervaring rijker plus ik weet nu dat die vlechtjes mij echt niet staan. Nooit meer doen dus. Mariska heeft haar vlechtjes nog een week langer laten zitten.

De rest van die week plus het weekend, ben ik vooral druk geweest met school en met leren. Want ik had 's-maandags (11-8) mijn eerste tentamen. Ik vind het lastig om te zeggen hoe het ging, zoals ik dat bij elk tentamen heb. Meer dan m'n best kon ik niet doen, dus we wachten het resultaat maar af.
Afgelopen dinsdag en woensdag (12/13-8) stonden er lange school dagen op het programma. Van 9.00 tot 16.00 stond in het teken van hoorcolleges en wijn proeven. Op donderdag, hadden we alleen in de ochtend les, helemaal gefocust op het proeven. Volgende week vrijdag (22-8) hebben we twee tentamens staan: een theorie tentamen en een blind-proeven tentamen.

Naast school heb ik vrij weinig meegemaakt. De stapavonden heb ik overgeslagen, omdat met een brak hoofd leren geen slim plan leek. Een paar avonden hebben we met de klas bij elkaar gezeten om het proeven te oefenen (oefening baart kunst). Daarnaast ben ik wel twee keer uiteten geweest. Een keer met Michiel, Pacalle, Mariska, Tineke en Bart bij Oceans Basket, een vis restaurant. De andere keer met Michiel, Pascalle en Mariska bij Links, waar we pizza op hebben.

Nu staan een ontspannen weekend op het programma!
Bye Bye Port Alfred, Hello St. Francis Bay!

  • 19 Augustus 2014 - 02:42

    Els Van Huizen:

    Lekker genieten meis! Met of zonder vlechtjes, je bent toch wel leuk

  • 19 Augustus 2014 - 08:41

    Mireille Van Den Brand:

    Ik weet dat je goed bezig bent met leren. En geniet van deze mooie tijd. Xxx mireille en Stefan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

International Hospitality Management student at Stenden University Leeuwarden. At this moment I'm studying at Stenden University Port Alfred for my minor.

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5526

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: