Week 3(13), week 4(14) en week 5(15) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu Week 3(13), week 4(14) en week 5(15) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu

Week 3(13), week 4(14) en week 5(15)

Door: Claudia Nendels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 November 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dinsdag 4-11-2014

Deze week is het alweer week 5 van module 2, wat gaat het snel. Aankomende donderdag hebben we onze laatste theorie toets: module 4 “Nieuwe Wereld”. Module 3 heb ik wederom weer goed afgesloten, dit keer met een 8.0! Het theorie gedeelte gaat dus goed. Ik ben alleen een beetje bang voor de eind proeverij toets in Kaapstad. Dat wordt nog flink oefenen.

Verder heb ik wel heel veel zin in die laatste week in Kaapstad, vooral ook omdat we een leuke klas hebben. Vorige week hebben we voor de laatst les gehad van Dave March. Toen hebben we ook een klassenfoto gemaakt met hem, Karen en natuurlijk een glas wijn. We hopen dat we hem nog zien op het Champagne festival. Als we die laatste week in Kaapstad zijn, gaan we naar een Champagne festival. Het is de bedoeling dat we zo goed mogelijk gekleed gaan naar de dresscode. Stenden heeft al drie keer op rij gewonnen met beste outfit. Binnenkort gaan we naar Port Elizabeth om daarvoor te shoppen.

Zoals gewoonlijk heb ik afgelopen weken vooral veel geleerd en aan opdrachten gewerkt. Omdat ik door de weeks zoveel mogelijk doe heb ik in de weekenden mee tijd voor andere dingetjes. Zoals lekker uit eten gaan, drankjes doen, stappen en horror films kijken (niet alleen natuurlijk, veel te eng). Ik heb het ontzettend naar mijn zin (daarom vergeet ik mijn blog nog wel eens, oeps). Ik ga nu met andere mensen om dan waarmee ik in het begin mee omging. Een van de vele dingen die je leert van zo’n ervaring in het buitenland met een groep mensen. Je moet je plekje vinden en ondervinden welke mensen jouw beter liggen dan andere. Dat kan heel snel gaan, maar kan ook een tijd duren. Je leert zo ook jezelf beter kennen.

Het is alweer november. Nog maar een paar weekjes en dan verlaat ik Botmill. Botmill is het huis waar ik woon. School heeft ook nog ander accommodaties. Naar mijn idee zijn de andere huizen meer studentenhuizen, omdat je daar met minder mensen zit. Bij Botmill heb ik vaak het idee dat ik op school kamp ben in een Centre Parks park haha We zitten met zo’n grote groep hier. Het is heel gezellig. Vooral het eerste module. Dan zaten we s’avonds vaak met z’n alle buiten bij het kampvuur (de braai plek). Het nadeel is alleen dat je een hoop mensen thuis en op school ziet, vandaar het schoolkamp gevoel. Verder heeft Botmill apen in de achtertuin, wat heel grappig kan zijn. Ze zijn ontzettend ondeugend en nemen gerust je was van de waslijn mee haha, gelukkig nog nooit bij mijn was gebeurd. Het kamertje van Pascalle en mij is prima, alles wend snel. Soms verlang ik wel naar mijn kamertje in Leeuwarden. Mijn eigen plekje en een bank! We hebben hier geen bank en onze stoelen liggen vol met kleren, dus als we thuis zijn zitten we altijd op ons bed. Niet heel chill voor je rug… Daarom heb ik mezelf wat luxe gegund. Heb al twee keer een rug en nek massage gehad, de derde staat al gepland. Voor 250 rand (ongeveer €17,-) mag ik mezelf best verwennen toch? :) Zal deze luxe nog gaan missen in Nederland haha

Afgelopen weekend heb ik mezelf bezig gehouden met mijn plannen voor na school. Op vrijdag 5-12 ben ik klaar. Als ik mijn eind proeverij niet haal moet ik die op die vrijdag herkansen. Ik hoop dat ik het in een keer haal want ik wil die vrijdag met de trein van 10.00 naar Johannesburg reizen. Die komt de volgende dag rond 13.00 aan in Johannesburg. Reizen met de trein hier lijkt me zo’n gave ervaring! En als ik wel een herkansing heb, moet ik die week nog een vlucht boeken van Kaapstad naar Johannesburg, want de trein vertrekt maar op drie dagen in de week. Ik hoop dat ik met de trein kan! Zolang ik maar op zaterdag in Johannesburg ben, daar heb ik een hotel geboekt voor een nachtje. Die zondag vlieg ik van Johannesburg naar Richards Bay, waar ik ook een nachtje slaap. De volgende dag wordt ik op het vliegveld van Richards Bay opgehaald, voor het vrijwilligers werk. Daar heb ik zoveel zin in! Ben zo benieuwd naar die laatste twee weken in Zuid-Afrika. En dan op 22 december vlieg ik van Richards Bay naar Johannesburg om vandaar uit terug te vliegen naar Nederland, via Abu Dhabi. Het komt dichtbij nu... Aftellen is bij iedereen begonnen nu…

  • 15 November 2014 - 19:45

    Hennie:

    Leuk verhaal weer Claudia, succes die laatste weekjes en geniet er nog van.
    Je moeder kijkt uit naar de dag dat je thuis komt ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

International Hospitality Management student at Stenden University Leeuwarden. At this moment I'm studying at Stenden University Port Alfred for my minor.

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 5523

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: