Week 1 (11) van module 2, wijnweekend, week 2 (12) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu Week 1 (11) van module 2, wijnweekend, week 2 (12) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu

Week 1 (11) van module 2, wijnweekend, week 2 (12)

Door: Claudia Nendels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

19 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

19-10-2014 Port Alfred

(De foto's van de vorige blog staan er ook op)

Alweer twee weken verder. Het tentamen van module 2 ging goed. Het cijfer hebben we alweer terug, een 8.8. Dus het tentamen ging heel goed. Na die maandag, hebben we weer 3 dagen les gehad van Dave March. Module 3 gaat over de andere landen van de oude wijnwereld: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Bulgarije, Israel, Libanon, Griekenland, Italie, Spanje en Portugal. Het tentamen hiervan zouden we afgelopen vrijdag hebben gehad, maar het is weer eens verplaatst. Nu hebben we aankomende donderdag het tentamen.

Vorig weekend zijn we op wijnweekend geweest. We hadden met de hele klas bedacht dat het wel leuk was om een weekendje met z’n alle weg te gaan. De dichtsbijzijnde wijnregio leek ons wel een mooie bestemming: Plettenbergbay. Hanna en ik zouden zorgen voor accomodatie en een paar wijngaarden bellen voor proeverijtjes. Nigel zou de auto regelen. Vorige week vrijdag was het zo ver. Vrijdag erheen gereden en zondag weer terug met zaterdag bezoekjes aan twee wijngaarden. Het was een rit van dik 4 uur. We hadden de auto van Jeroen en een huurauto. Jeroen’s auto is niet heel groot dus alle kleine mensen moesten bij Jeroen, ik viel onder klein haha. Tijdens de lange rit hadden we de top 500 van het foute uur op staan. Die had ik op mijn telefoon staan. Melissa en ik zaten gezellig mee te dansen op de achterbank. Eenmaal aangekomen bij de backpackers hostel in Plettenbergbaai, lagen we gezellig met z’n alle op een kamer. Jeroen wist wel een plekje waar we konden eten. Met google maps zouden we er wel komen... Helaas niet haha. We waren wel dichtbij. We hebben gegeten in een gezellig restaurantje aan het water. En natuurlijk kwamen er flessen wijn op tafel. Na het gezellige eten, wilde we natuurlijk gaan stappen. Zo gezegd, zo gedaan. En het was een gezellige avond! Bij thuiskomst was ik behoorlijk dronken. Toen ik terug kwam van de wc, riep iedereen dat ik gebraft (gekotst) had, wat niet zo was. De rest van het weekend werden hier grapjes over gemaakt en barf werd het nieuwe stopwoord van de wijnklas.

De volgende dag stonden we vroeg op om te gaan ontbijten. Om 11 uur hadden we de eerste proeverij bij Newstead. Een prachtige nieuwe wijngaard met een heerlijke Pinot Noir! We hebben daar genoten van heerlijke wijntjes en een rondleiding door de wijngaard gehad. Daarna zijn we naar Bramon gereden. Waar we de lekkerste lunch ooit hadden! Met een fles brut en een witte wijn hebben we genoten tussen de wijnstokken. Daarna hadden we nog een proeverij bij Bramon. Maar ondertussen was iedereen berhoolijk moe. Na de bezoekjes zijn we nog lekker naar het strand geweest en daarna wezen eten. Na het eten gingen we weer stappen. De helft van de groep was erg moe op een gegeven moment en gingen eerder naar huis, ik behoorde tot die helft.

De volgende dag gingen we walvissen spotten. Wat een grote beesten! Helaas hebben we alleen hun rug kunnen zien. Daarna gingen we terug naar huis rijden. Onderweg zouden we stoppen bij de Bloukrans Bridge. Nigel en Sophie wilden graag bungeejumpen. En ja, ik ben ook nog een keer gesprongen hihi. En het was weer geweldig! Heb nu zelfs nog meer van de vrije val kunnen genieten omdat ik wist wat er ging komen. Daarna zouden we terug rijden, alleen toen bleek dat Hanna haar tas (waar letterlijke alles in zat) kwijt was. Na een zoektocht bij de bungeejump besloten we om de KFC in Plettenbergbay te bellen. En gelukkig lag die daar. De auto van Jeroen (Hanna, Melissa en ik) reed terug naar de KFC en de andere auto (Nigel, Alex, Jonathan en Sophie) zou wachten bij het tankstation. Dit zijn geen afstanden van 5 minuten maar van dik een half uur. Na het tanken besloten we om te gaan eten in Port Elizabeth, want als we door zouden rijden naar Port Alfred zouden alle restaurants al gesloten zijn. In Port Elizabeth hebben we dus nog gezellig gegeten. Om 11 uur waren we weer thuis. Het was een top weekend!

Die week erna heb ik veel geleerd, want ja, we waren nog in de veronderstelling dat de toets die vrijdag zou zijn. De hele week heb ik s’avonds met vriendinnetjes zitten skypen, wat weer heerlijk was.

Afgelopen vrijdag was ik uit geweest en lag ik om 3 uur in m’n bedje. Om 8 uur ging me wekker weer af. Want ik had afgesproken om te gaan hardlopen met Patricia. Daarna wezen ontbijten en met Pascalle in de stad geweest om kleine boodschapjes te doen. Daarna heb ik de hele middag op het dakterras gelegen om van mijn witte kleurtje af te komen. S’avonds was er een verjaardags feestje. Je moetst je verkleden als iets wat met de eerste letter van je naam begon. C, Clown. Terwijl ik mezelf aan het veranderen was in een clown, kreeg ik het gevoel alsof het carnaval was! De muziek op het feestje liet al gauw dat gevoel verdwijnen haha. Ik was natuurlijk hartsikke moe dus besloot om maar eerder terug te gaan dan de rest. Vandaag heb ik weer mijn best gedaan om bruiner te worden. Dalijk eten op school en daarna maar een serietje kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

International Hospitality Management student at Stenden University Leeuwarden. At this moment I'm studying at Stenden University Port Alfred for my minor.

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 5521

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: