Week 4 & 5 van school - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu Week 4 & 5 van school - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu

Week 4 & 5 van school

Door: Claudia Nendels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

01 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Maandag 1-9-2014

Ondertussen zitten we al een ruime maand in Zuid-Afrika. Het is week 6 nu en al twee weken geleden sinds mijn laatste blog. Mijn toetsen van die vrijdag (22-8) waren verplaatst. Eentje naar die maandag (25-8) en de andere naar de vrijdag (29-8) daarna, dus afgelopen vrijdag. Beide toetsen gingen wel redelijk, vind het lastig om te beoordelen. De volgende toets staat alweer voor de deur, volgende week vrijdag (12-9). Morgen, woensdag en donderdag krijgen we weer les van Dave Mars. Een man van de Cape Wine Academy die ons les komt geven.

In week 4 van school is er niet veel spannends gebeurd. Ik heb vooral veel geleerd en ben een paar avonden mee wezen stappen.

Afgelopen weekend (30/31-8) zijn we weer met z'n vijven weg geweest: Fos, Michiel, Mariska, Pascalle en ik. Hiervoor hadden we een auto nodig dus op naar de Avis! Dat weekend zou ik gaan rijden, dus de auto moest op mijn naam. Pascalle en Mariska gingen mee om de auto te boeken. Na het regelen van de auto gingen we naar de Pick 'n Pay, de supermarkt hier.
Pascalle liep al een tijdje met het idee om nog een piercing te laten zetten, een navelpiercing. Door mijn fobie voor naalden zou ik niet mee gaan wanneer ze die liet zetten. Echter besloot Pascalle om het die dag te doen, bij de Pharmacy (DA/Etos winkel) naast de Pick 'n Pay. Ik zou door de winkel gaan wandelen terwijl Mariska en Pascalle zich bezig hielden met de piercing. Echter won mijn nieuwsgierigheid het, ik ging mee kijken. De angst voor de naalden kwam naar boven toen ik de piercing zag, dus ik draaide ik mijn hoofd weg. Totdat Mariska riep:"Pas! Hier blijven!". Ik zag dat Pascalle haar ogen weg draaiden en ze zakte in elkaar. Mariska rende weg om cola te gaan halen voor haar. Mijn lichaam vulde zich met een andere angst. Gelukkig kwam Pascalle snel weer bij. Toen Pascalle weer recht stond en was gaan liggen op een bedje, was Mariska in de winkel gaan staan om te bekomen van de schrik. Pascalle lag op een bedje om bij te komen. Mariska kwam tegen de deurpost staan en zei "ik zie niks meer". Ik keek haar aan en zag dat ze aan het trillen was. Ik legde mijn hand op haar rug om haar gerust te stellen. Echter zakte Mariska gelijk in elkaar toen ik dat deed. Nog meer spanning vulde het kamertje. Ook Mariska was gelukkig snel weer bij. Met z'n tweetjes hebben ze een soort van Mars gedeeld.
Gelukkig zat de piercing erbij Pascalle al in voordat ze weg viel. Mariska zakte weg omdat ze nog nooit iemand had zien wegvallen. Het was een hele ervaring, maar Pascalle heeft haar navelpiercing! Het mooiste van de ervaring is (stiekem) dat iedereen is flauw gevallen behalve degene (ik) van wie verwacht werd dat ze zou gaan flauwvallen.

Zoals al eerder gezegd, zijn we afgelopen weekend weer weg geweest. Dit keer mocht ik rijden, dus mijn eerste kilometers in Zuid-Afrika zitten erop! Het was het ultieme gevoel van vrijheid! Autorijden in een compleet ander land dan dat je gewend bent, met het idee dat je aan de andere kant van de wereld zit: Zuid-Afrika. En het ging ook goed. In het begin was het wel wennen aan de auto, maar dat is logisch (toch?). We zijn eerst naar Kragga Kamma gegaan, een game reserve. Daar hadden we een 2 uur duurde game drive met gids geboekt. De weg erheen was een leuke ervaring, een off-road weggetje waarbij links van je giraffes staan en rechts zebra's lopen. In het begin was de game drive heel gaaf! Neushoorns, buffels, giraffes, gnoe's, struisvogels, cheeta's en pumba van de Leeuwenkoning. Het jammere was wel dat er stroom masten door het park liepen. Daarnaast bleef onze gids iets te lang stil staan bij elk dier, waardoor het al snel saai werd.
Na de game drive zijn we naar Port Elizabeth gereden, waar we sliepen in een backpackers hostel. Na wat boodschappen doen, eten klaarmaken en eten zijn we op zoeken gegaan naar een plek om te stappen. Na lang zoeken en rijden gave we het op en zijn we naar "huis" (het backpackers hostel) gegaan om te slapen.
De volgende ochtend zijn we naar een markt op de boulevard geweest. Wat echt een heel leuk marktje was! Heb er twee souvenirs voor mezelf gekocht, een schilderijtje van de townships en een jutte doek met een afdruk van Afrika en olifanten. Daarna zijn we gaan lunchen. We moesten best lang wachten (This Is Africa), dus na het eten was het weer tijd om terug te rijden naar Port Alfred.
Kort samengevat: een heerlijk chill weekendje gehad!

Ik voel me hier helemaal thuis! Ben vorige week begonnen met 3x in de week hardlopen, wat heerlijk is en goed gaat!
Vanochtend wezen hardlopen, daarna de auto weggebracht en de was (handwas) gedaan. We hadden erg veel was dit keer, dus was er de hele ochtend zoet mee. Vanmiddag ben ik bij Ingubo geweest. Ingubo is een na schoolse opvang in de townships van Port Alfred. Lekker gevoetbald, de stoelendans gedaan en geknuffeld met de kinderen. Was een leuke middag!

Nu ga ik m'n bedje opzoeken, morgen weer les van Dave Mars, ben er benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

International Hospitality Management student at Stenden University Leeuwarden. At this moment I'm studying at Stenden University Port Alfred for my minor.

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5522

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: