Weekendje St. Francis Bay - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu Weekendje St. Francis Bay - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Nendels - WaarBenJij.nu

Weekendje St. Francis Bay

Door: Claudia Nendels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

18 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Maandag 18-8

Ik heb een heerlijk chill weekendje achter de rug. Vrijdag middag zijn Pascalle, Mariska en ik naar St. Francis Bay gereden. Mariska's eerste kilometers op Zuid-Afrikaanse bodem zijn een feit. We kwamen aan bij een groot huis. De eigenares vertelde ons dat we het huis voor ons zelf hadden, het hele weekend. Wij hadden verwacht dat we het moesten gaan delen. Nu zaten we met z'n drietjes in een huis met 4 badkamers, 4 slaapkamers, een garage met wasmachine en een grote keuken plus woonkamer. Mariska en Pascalle wisten al van de wasmachine, dus we hadden een zak vol was mee. Een keer wat anders dan onze wekelijkse handwasjes.

Helaas lag het stroom er wel af en aangezien het hier rond 6 uur donker is, stonden we in het donker te koken en te eten. Gelukkig deed het stroom het weer rond half 9. We hebben een filmpje gekeken en zijn daarna gaan slapen. In het huis was een alarm, dus wij wilde proberen of we het alarm alleen beneden konden aanzetten. Deze poging faalde en het alarm ging af, dus snel weer uit gezet. Hierna hadden we nog een discussie over de lamellen. Dicht, open, beetje open, helemaal dicht. Na deze discussie lagen we eindelijk goed in bed. We deelde een groot tweepersoonsbed met z'n drietjes. We lagen gezellig te kletsen toen er ineens licht in de kamer scheen. Volgens Mariska was het de vuurtoren. In mijn gedachten stond de vuurtoren te ver weg en kon die onmogelijk in onze kamer schijnen. Bij de tweede keer dat er ligt in de kamer kwam, werd ik nieuwsgierig. Nu wilde ik de vuurtoren zien! Dus ik stapte uit bed, opende de lamellen en... schrok me kapot! Stond er een man met een zaklamp in de tuin! Hij was van de beveiliging en kwam kijken of alles goed was omdat het alarm was af gegaan (oeps..). Toen mijn hartinzinking voorbij was, stamelde ik in mijn best Engels op dat moment dat het een ongelukje was en dat alles goed was. Eenmaal bekomen en na heel wat geklets vielen we in slaap.

De volgende ochtend werd ik rond 7 uur wakker (biologische klok). Ik ontdekte dat ik bijna van het bed viel en door de lamellen zag ik dat de zon aan het opkomen was. Ik besloot om samen met mijn camera te gaan genieten van de zon en het uitzicht op het balkon. Heerlijker kan mijn dag bijna niet beginnen: foto's maken. Echter voelde ik me nog best moe nadat ik al een half uur op het balkon stond. Dus ging ik terug in het bed liggen om nog even wat te slapen. Kansloos. Als ik eenmaal wakker ben, gaat slapen niet meer lukken. Rond 8 uur gaf ik het in bed liggen op, verveelde me dood en echt lekker lag ik niet op mijn 10 cm ruimte in het bed. Dus ben ik naar beneden gegaan om te douchen en het ontbijt klaar te maken. Precies op tijd waren Mariska en Pascalle gedoucht en wel beneden. Na het ontbijt en een wasje draaien, zijn we gaan rond rijden. Eerst naar het stadje en daarna naar de vuurtoren. Bij de vuurtoren hebben we een "fotoshoot" gehouden op de rotsen. Hierna moesten onze maagjes weer gevuld worden. Na heel wat kilometers en een zoektocht, zijn we beland bij de McDonalds. Toen we een tijdje later thuis waren, hadden we (natuurlijk) nog geen trek in avondeten. Dus werd er weer een filmpje opgezet. Halverwege de film hebben we gekookt en gegeten. De avond werd gevuld met de andere helft van de film en een potje yathzee.

De volgende ochtend was ik wederom als eerste wakker, dit keer gelukkig rond 9 uur. Na het douchen en ontbijten zijn we de spullen gaan pakken om vervolgens richting Jefreys Bay te rijden. Daar hebben we onze tijd doorgebracht in het winkelcentrum. Het winkelcentrum ging dicht om 14.00, dus daarna zijn we op ons gemak terug gereden naar huis (Port Alfred). Waar we ons weekend hebben afgesloten met een cocktail en pizza.

Nu is het maandag en weer tijd om me te focussen op mijn tentamens van aankomende vrijdag. Mijn eerste post hier is ook een feit. Er lag een kaartje van thuis op mij te wachten bij de stapel post. Het kaartje hangt prachtig boven mijn bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

International Hospitality Management student at Stenden University Leeuwarden. At this moment I'm studying at Stenden University Port Alfred for my minor.

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 5519

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: